lördag 14 januari 2012

Mina sådder.

Rossådderna står i potatiskällaren, bilden säger inte så mycket endast ett hopp och en önskan om att lyckas med något som man knappt har provat på. Med lite tur kanske det blir en helt ny ros och det vore ju inte fel.

Rossådd, oktober-11














Fröerna som (troligtvis) ska stratifieras står nu i kylskåpet sen en vecka tillbaks. 16 sorter, hoppas att jag denna gång lyckas med Marton som för mej har verkat totalt omöjligt. Trägen vinner säger dom ju så det är kanske dax nu!
Knippgentiana och Vårgentiana är nykomlingar för mej så det blir spännande, Axmalva och Miscantus malepartus likaså.
Akleja "Kristall" ska visst enligt säljaren bli en ovanligt hög vitblommande skönhet? Denna bild är väl inte heller nån skönhet ha ha...

Kylskåpsmetoden.
Jag har totalt glömt bort hur man lägger in bilder och text så att det ska se någorlunda vettigt ut så ni som läser får helt enkelt stå ut med detta tills jag fattar.
TREVLIG HELG


1 kommentar:

  1. Hoppas att allt tar sig!
    Det är ju sååå kul med sådderna, jag älskar verkligen denna tid som är nu... att vänta, våndas, och glädjas över alla fröer man sår :)

    SvaraRadera